Vi är det nya folket, vi kan ändra


Vad ser ni på bilden? Jag kallar den Silver Själ.

Förintelsens dag, med massa hemska svartvita filmer, smällar, förvirrade, rädda människor, utmärglade och död. Vi är allt bra konstiga varelser. Fulla utav ego tänkande och räddslan för att inte kunna tillhöra en grupp.
Förintelsedagen är en bra sak. Att minnas och se så det inte händer igen.
Men borde man inte samtidigt kolla på dagens problem?
Borde man inte se filmer med samma handling men med andra människor och i färg.
För det behövs inte bara minnas dået utan även se att det sker även nu.

Fick ett sorgset besked i skolan mitt i allt. Det är sorligt och jag vill bara få fram att jag tänker på dig.
Mitt i allt detta var jag tvungen att måla något.
Det är så jag ser livet..eller hoppas det är så.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kände du honom? :(

2010-01-28 @ 20:31:51
URL: http://thisjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0