Det händer ibland att skolan är intressant

Känner verkligen att gymnasiet går mot sitt slut och kurser avslutas. Känns som jag har massor att göra så jag var tvungen att skaffa en kalender. hihi
Men vi hade faktiskt en himlans intressant föreläsning utav Ann idag som var om handikappade, deras familjer och abort.

Jag hade inte en anning om att man får senast göra abort i 24 veckan..Men att barn som födds för tidigt runt vecka 25-26 kan klara sig. Är det inte lite sjukt...
Sen kan jag ju säga att jag är helt för aborter. Men iaf tänk dig att det barnet man kanske tar bort vecka 24 kan i dagens läga inprincip klara sig.

Så alla barn i framtiden kommer se ut?

Tack vare genetiken vi har idag kan man både se könet och ev störningar barnet har. Man kan då bestämma sig om man vill ha kvar det eller ta bort det. Vart ligger det moraliska valet?
Ska man ta bort ett barn med en "störning" / handikapp eller ska man behålla det ?

Ska man verkligen kunna skrädda sy ett barn så det får blåa ögon, blondt hår.

Får man reda att barnet är en flicka ska man välja att göra abort som man gör mycket i Kina för man hellre vill ha en pojke?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ush så hemskt! :(

Barm ska va så som de blir, inte ändras lr "ha bestämda utseende lr kön". :(

2010-01-26 @ 20:51:36
URL: http://thisjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0