Så här ska det va

Jag har alltid haft en liten dröm att någon dag när jag får chansen att flytta iväg.
Till Göteborg !
Alla människor där verkar så underbara och goa ! :)
Jag skulle utnyttja det mesta av min tid vid havet och sitta på en slät stor sten med solen som sagta dör ut i horisonten och leker på havsytan med orange klar färg.
Jag känner vinden mot ansiktet som får en hårslinga att flyga över ansiktet, samtidigt som jag drar in lukten av havet. Det salta, våta och friska lukten.
Det är så underbart vackert!

Jag börjar bli lite kall och stel i kroppen efter att solen lämnat min kropp till den mörka kalla stenen. Min hand är frusen och kall, men så känner jag något varmt och mjukt smeka min hand. Värmen sprider sig som en våg i hela kroppen. Jag släpper den vackra horisonten och solens lek mot havsytan och mina ögon möter något ännu vackrare.
Han tar sakta upp den andra handen och lyfter försiktigt och ömt bort hårlingan från mitt ansikte och släpper mig aldrig med blicken.
Och vi hör som en viskning långt bort tonerna från Håkan Hellström.

Det är kärlek !

 

Håkan Hellström-Äntligen på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0