Slapp till tusen !


Söndagar är min egna lilla relax dag, så underbart skönt !
Så jag hade tänkt skriva ner mina "söndags ritualer" haha och lite små tips.



Tips 1: Vatten !
Faktiskt är det sant, vatten rensar ut slag och annat i kroppen och viktigast av allt. Rensar ut smuts.
Så drick vatten så känner du dig frächare och renar dig. Fast klart det har nakdelar.
Man springer till toan mycket och man känner sig törstig jämt !

Tips 2: Balsam över natten !
Jaapp så gör jag varje söndag, tar en extremt lång varm dusch och behåller balsamet i håret över natten.
Jag tycker håret blir underbart! Och håret kan då verkligen suga i sig balsamet ordentligt,

Tips 3: Fotbad och plastpåsar på fötterna !

Haha jaa fotbad med lite sån fotsalt eller liknande i. Fila bort all hårdnad och massera in hudkräm MASSOR. Sedan tar du en plastpåse över fötterna plus strumper! Och voila !
Du har nu världens mjukaste fötter nästa dag !

Tips 4: Nej till snodd, Ja till kläma !
Jag vet inte riktig om det jag nu säger är sant men jag tycker det känns som det.
jag använder typ aldrig snodd hemma (bara typ när jag är borta eller i skolan)
Men åå det känns som jag sliter massor på håret. jag kanske är lite hypokondriker men men.
jag använder kläma typ jämt ! Eller använd snodd utan metal grej på för att slita så lite som möjligt på håret.

Tips 5: Ansiktet vill kanske också andas !
Det är en punkt jag är väldigt noga med! Bort med sminket när man kommer hem och låt huden andas! :D

Så jag hoppas verkligen inte jag har tråkat ut er allt för mycket. thihi
pussar<3


Haha yes, I know inte världens bästa bild men men jag tänkte rekomendera
dessa! De är kanon. :D


Den lilla seien jag har är ifrån Dr.Hauschka och är typ en serie med hudprodukter med bara natur grejer i.
Den är kanon! Man kan köpa dom på hälsokost affärer.
Sedan har jag den vanliga klassikern ansiktsvatten från ACO och Fascial Scrub från Home spa.
Så det är vad jag använder varje morgon och kväll och jag kan nog ta och påstå att det är dem bästa
grejerna jag har provat. (och då har jag prövat en hel del)

Kommentarer
Postat av: Anonym

När du sover med balsam, har du en handduk i håret då? :) Eller hur gör du? För det går väl liksom inte att bara ha balsam :p Och har du balsam i hela håret elr bara i topparna? Är det svårt att få bort det dagen efter? :)

2009-01-11 @ 17:47:09
Postat av: Fairytalelife svarar anonym !

Hmm nä det har jag inte, men det går ju det med ! :D

jag tar bara i balsam i handuks torkat hår och sedan torkar det ju ganska bra så man bara kan göra en fläta eller bara ha det som vanligt.



jag har balsam bara i själva längderna inte i hårbotten och så för då blir håret ganska fett.

Det är inga problem att få bort det på morgonen. Ta gärna kallt vatten för det stärks håret av.



Hoppas du fick svar på alla dina frågor ! :)

2009-01-11 @ 18:29:59
URL: http://fairytalelife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0