Film

Nu när andra "vettigt" folk är ute och jobbar förfullt på att hålla sina nyårslöften genom att motionera för att lyckas gå ner x antal kilon till nästa år ("suck" som ni redan listat ut har jag inga nyårslöften) så tar jag min första dag lungt och sover till 4 sen ligga kvar i sängen för att se på film med min brors lapptopp. :D
Jag måste verkligen skaffa en sådan här apparat själv! Så underbart! hahah

Henry Pool is here-Drama
En djupt underbar film om livet om gud och mirakel. jaa jag vet hur det låter, ni tänker åå herre gud vad är det för film. Jisses. Men där har ni fel! Den är så fin, man får sig en tanke ställare. Kan mirakel ske? Finns det någon gud? Eller är det tron på saker som får det ske?
Filmen handlar om :Henry Pool som flyttar tillbaka till sitt barndoms kvarter. Man får följa hans tid i sitt nya kvarter med grannar och hans sorgsna personlighet.
Filmen är lite långtråkig i början men håll ut! Ni kommer inte bli besvikna. ;)
Skådespelare: Luke Wilson-Henry Pool

Klart måste jag även sätta betyg på den ju, :L


    4 av 5 Marilyn Moonroe


En underbart söt flicka som spelas av Morgan Lily som bor granne med Henry Pool


Tropic Thunder-komedi
En mycket rolig och underhållande film. Med en smart ny handling.
Filmen handlar om: Ett gäng kända skådespelare som ska spela in en film Tropic Thunder som är en bok som en man som varit med i vietnamn kriget har skrivit. Felet är att det händer en massa saker under inspelningen att de blir förtjenade och slösar pengar. Mannen som skrivit boken föreslår att de ska sätta ut skådespelarna i den vietmenska djungeln med kamrer överallt.
Men det hela blir ju inte som de har tänkt sig utan det uppstår en massa komplikationer.
Skådespelare: Fasten Ben Stiller har producerat filmen och är jätte duktig är Robert Downey Jr.! Han överaskar verkligen med att spela en mörkhyad soldat. Mycket duktigt man fattade inte ens först att det var han. Sen har vi ju Jack Black som även han är en väldigt duktig skådis med sitt sjukt bra kroppspråk. Överaskandet var Tom Cruise! Som spelar en fet  filmbolags kille. Jag hade ingen anning om att Tom kunde dansa så bra ;)



   
3 av 5 Marilyn
 



Alla killarna i Tropic Thunder!
Ben stiller, Robert Downey Jr  och Jack Black sittandes.


De halft dolda-Jonas Gardell
Missade ni Jonas Gardells nya serie halft dolda idag på 1? Uppriktigt sagt var den riktigt bra första delen! Jag hade ju sett den på reklam verkade den helt sjukt! Men den är väldigt vad säger man sann. Med nu tidens ny nacister och invandrar gäng, kristen familj från 70 talet, en kille i nutid som chattar och möter en kille på internet. ect
Den är väldigt jordnära med mycket depp och livs sorg.
Värd att se! Om du missade den finns den ju på www.svt1.se

 
Jonas Gardell. En skön typ. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0